Monday 2 January 2017

Agenda Rakyat adalah fokus utama DAP

Agenda Rakyat adalah fokus utama DAP

1. Pada 2017, DAP akan terus berjuang untuk semua rakyat tanpa mengira kaum & agama. Tahun ini adalah ulangtahun ke-51 utk parti berbilang kaum ini, DAP akan menggilapkan imej parti supaya DAP menjadi pilihan utama semua kaum di Malaysia khususnya masyarakat Melayu.

2. DAP memandang berat masalah utama yang sedang menyebabkan hidup rakyat terhimpit termasuk kenaikan harga minyak, kejatuhan Ringgit yg merudum, kerugian RM3.3 billion oleh Felda, keruntuhan akhlak moral di kalangan pimpinan utama kerajaan BN, kesan cukai GST & skandal raksasa 1 MDB dlL.

3. DAP akan menjelajah ke setiap kawasan termasuk Felda untuk mendengar suara rakyat & akan cuba membawa rintihan hati mereka ke peringkat Parlimen serta mencari jalan untuk membantu mereka.

4. DAP akan berganding bahu bersama rakan2 Pakatan Harapan termasuk parti Bersatu dalam fokus utama menggantikan BN yang sudah laput & tidak relevan lagi. Agenda & dasar bersama Pakatan yang menitikberat  reformasi sistem negara akan diberi tumpuan utama.

5. Pintu DAP sentiasa terbuka kepada semua parti pembangkang termasuk PAS tetapi DAP juga menyedari sepenuhnya PAS kini sudah sebati dengan UMNO.

Oleh itu, kecuali PAS mengubah pendiriannya, tidak ada erti DAP menjalin hubungan kerjasama dengan parti yang ingin menyokong UMNO. Sikap PAS secara terbuka cuba mengkafirkan parti lain terbukti mereka tiada ada keikhlasan untuk mendokong agenda deklarasi rakyat, saya percaya rakyat boleh membuat penilaian sendiri.

Terima kasih.

Nga Kor Ming

Tarikh : 2hb Januari, 2017.

Pengerusi DAP Perak
Ahli Parlimen Taiping.

No comments:

Post a Comment